Strona główna        You Tube         Umowy NN

belka_na_www-nowy_een-1.jpg

nds_belka.jpg

mpk_lublin-1.jpg

W ramach stażu dr inż. Michał Gęca przeprowadził analizę przepływu energii w autobusie hybrydowym z ogniwem wodorowym oraz opracował i zweryfikował model matematyczny autobusu miejskiego. W pierwszym etapie pozyskano niezbędne dane techniczne, takie jak masa pojazdu, wymiary, pojemność akumulatorów trakcyjnych oraz moc silników. Kolejnym krokiem było zarejestrowanie przejazdu autobusu na wybranych trasach za pomocą urządzenia GPS, co umożliwiło analizę przejechanego dystansu, prędkości, przyspieszenia oraz profilu tras. Dane te posłużyły do zaprojektowania modelu matematycznego z wykorzystaniem oprogramowania AVL Cruise. Model ten został następnie zweryfikowany, co pozwoliło potwierdzić jego dokładność i powtarzalność wyników. Wyniki modelowania wykazały, że możliwe jest ograniczenie zużycia wodoru planując odpowiednią strategię ładowania akumulatorów zainstalowanych w autobusie. Model matematyczny autobusu posłuży w dalszym etapie współpracy do testowania alternatywnych strategii przepływu energii. Dodatkowo, stażysta przeprowadził ze studentami praktyczne warsztaty, których tematyka obejmowała opracowanie modelu matematycznego napędu pojazdu.  

pbi.png

W ramach stażu dr inż. Agnieszka Woszuk zapoznała się z działanością B+R przedsiębiorstwa ze szczególnym uwzględnieniem etapu projektowania i wytwarzania mieszanek mineralno-asfaltowych, poznała park maszynowy i uczestniczyła w pracach dotyczących planowanych usprawnień procesu produkcji i wbudowywania mieszanek mineralno-asfaltowych w nawierzchnię drogową. Wspólnie z zespołem przedstawiecieli grupy PBI zdefiniowane zostały bariery realizacji polityki zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych oraz opracowano koncepcję działań, które umowżliwiłyby efektywne ekonomicznie zwiększenie dodatku materiałów z recyklingu w produkcji wspomnianych mieszanek. Ponadto, stażystka wygłosiła wykład dla studentów obejmujący tematykę stażu.

bitstream.jpg

W ramach stażu dr inż. Daniel Sawicki realizował następujące zadania:

1. Monitorowanie parametrów, analiza możliwości i wydajności transmisji protokołu routingu RAY.

2. Opracowanie wytycznych dotyczących zastosowania właściwych metod zabezpieczeń urządzeń i transmisji danych.

3. Ocena możliwości zapewnienia jakości usług dladanych przesyłanych w warstwie drugiej modeli OSI.

Dodatkowo, stażysta opracował i zbudował wirtualne laboratorium do testowania i analizy złośliwego ruchu sieciowego, które zostanie wykorzystane na zajęciach z przedmiotu bezpieczeńśtwo sieci komputerowych.

szeltech_logotype_grey.jpg

W ramach staż dr. inż. Magdalena Zawada-Michałowska zapoznała się ze specyfiką działalności przedsiębiorstwa, w tym z problemami technicznymi. Przeprowadzone zostały badania procesu frezowania elementów cienkościennych ze stopów Al. Przeanalizowano dobór parametrów technologicznych wpływających na jakość wytwarzanych części, badano odkształcenia rzeczywiste elementów lotnicznych, badano dokładność wymiarowo-kształtową części lotniczych w warunkach przemysłowych. Dopracowano również koncepcję wniosku projektowego B+R oraz rozpoczęto prace nad wspólną publikacją naukową. Dodatkowo, stażystka wygłosiła wykład związany z tematyką stażu dla studentów na kierunku Zarządzanie Inżynierią Produkcji. 

mpk_lublin-1.jpgW ramach stażu dr inż. Joanna Rymarz przeprowadziła badania wstępne dotyczące modelowania układów wentylacji oraz klimatyzacji i ogrzewania autobusów z uwzględnieniem rozmieszczenia poszczególnych czujników pod kątem zapewnienia optymalnych warunków temperaturowych oraz wentylacji. Badania obejmowały m.in. pomiary termowizyjne, dobór miejsca instalacji czujników temperatury i wilgotności. Badania prowadzone były w reprezentatywne dni tygodnia oraz niedziele i święta. Obserwowano również zmiany warunków meteorologicznych, tj. zamiany prędkości i kierunku wiatru, temperatury powietrza, opady, zachmurzenie.

Stażystka wspólnie z przedsiębiorstwem opracowała również część wniosku projektowego na realizację prac B+R.

mw_lublin.jpg

W ramach stażu dr. inż Izabela Miturska zapoznała się ze strukturą firmy oraz cyklem procesu produkcyjnego. Szczególny nacisk położono na etap montażu komponentów. Przeanalizowane zostały możliwości zastosowania alternatywnych metod łączenia stalowych komponentów. Przeprowadzono próby technologiczne spawania laserowego na kołach testowych. Planuje się dalsze badania doświadczalne. Stażystka wygłosiła również wykład dla studentów na kierunku Robotyzacja Procesów Wytwórczych.

pgs.webp

W ramach stażu została rozpoczęta współpraca przedsiębiorstwa z uczelnią. Dr inż. Katarzyna Piotrowska wspólnie z PGS przygotowali wniosek na projekt związany z realizacją prac B+R w obszarze działalności przesiębiorstwa. Przygotowane zostało również wspólne zgłoszenie patentowe, a przedsiębiorstwo zleciło uczelni wykonanie prac B+R. Ponadto, stażystka cyklicznie przedstawia studentom prezentację w czasie zajęć Podstawy Przedsiębiorczości.

pzl_swidnik.jpgW ramach stażu w przedsiębiorstwie dr inż. Jakub Rzeczkowski zapoznał się z zakresem badań prowadzonych w laboratorium inżynieryjnym zakładu oraz stanowiskami badawczymi oraz zapoznał się z wymogami i przepisami lotniczymi. Stażysta brał udział w próbach badawczych m.in. przekładni głównej, łopat wirnika nośnego, korpusu przekładni oraz próbach zmęczeniowych elementów konstrukcyjnych. Dodatkowo, stażysta zorganizował w PL spotkanie społeczności akademickiej z przedstawicielami przedsiębiorstwa (pracownicy laboratorium inżynieryjnego oraz dział HR).  

aza_tech.pngW ramach stażu dr inż. Konrad Lis stworzył zbiór danych zawierający parametry ustawcze i wyniki pomiarowe z badań eksperymentalnych z wykorzystaniem walcarki skośnej sterowanej numerycznie. Następnie opracował skrypt w języku Python, który umożliwił trenowanie na zbiorze treningowym wybranych 3 modeli uczenia maszynowego. Wykorzystano bibliotekę BayesSearchCV, która umożliwiła dobór optymalnych hiperparametrów umożliwiających uzyskanie najwyższych wyników dopasowania do danych wyjściowych. Na zbiorze testowym wykonana została walidacja wybranych modeli. Na końcu przygotowana została wizualizacja w notatniku JupyterLab umożliwiająca graficzną prezentację wyników metryk dla poszczególnych modeli a także rozkłady zależności ustawień maszyny na jakość powierzchni wyrobów. Wwyniku stażo przygotowana został również publikacja naukowa, pt. „Analysis of the Effect of Skew Rolling Parameters on the Surface Roughness of C60 Steel Products Using ML Methods”.

huttenes.jpgW ramach stażu dr inż. Łukasz Wójcik konsultował wdrożenie nowej technologii kontroli jakości poprzez stosowanie metody skanowania 3D, która będzie wykorzystywana do kontroli jakości kształtu i wymiarów produkowanych rdzeni. Pan Wójcik pomógł również rozwiązać pojawiające się problemy jakościowe pojawiające się w produkowanych przez firmę wyrobach. W ramach współpracy firma zleciła Uczelni wykonanie kilku prac badawczych w zakresie skanowania 3D. Ponadto, Pan Wójcik zorganizował wizytę studyjną studentów PL w zakładzie produkcyjnym.

lift_service.png

W ramach stażu przemysłowego dr. inż. Elżbieta Doluk przeanalizowała możliwości wprowadzenia zrobotyzowanych i automatycznych środków montażu do procesu spawania. Wykonana została analiza potrzeb i korzyści planowanego przedsięwzięcia. Określone zostały priorytety i założenia. Porównane zostały dwa zaproponowane rozwiązania zrobotyzowanych linii spawalniczych z uzwględnieniem szeregu kryteriów. Opracowany został raport porównawczy oraz studium wykonalności wdrożenia i zmiany layoutu linii montażowej dzięki któremu zwiększy się powtarzalność operacji łączenia oraz jakość wytwarzanych połączeń. Problematyka tematyki stażu została również przedstawiona na wykładzie dla studentów kierunków Robotyzacja Procesów Wytwórczych oraz Inżynieria Produkcji. 

W ramach stażu, dr inż. Bartłomiej Ambrożkiewicz przeprowadził badania eksperymentalne elektrycznego hamulca postojowego. Opracowane wyniki badań zostały przekazane firmie. Dodatkowo Politechnika Lubelska oraz Borg Automotive przygotowały wspólne zgłoszenie patentowe oraz opracowały publikację naukową pt. "Vibroacoustic Diagnostics of Electric Parking Brake System". Ponadto, przygotowany został wykład dla studentów kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji dotyczący tematyki realizowanych w ramach stażu prac.  

W ramach stażu dr inż. Jakub Pizoń przygotował rozwiązania zastosowania maszynowego uczenia wykorzystane do sporządzenia prognozy odpadu na potrzeby sterowania procesem regeneracji. Sporządzono również pulpity menadżerskie dedykowane prezentacji danych stanu produkcji na konkretnych stanowiskach jak i ogólnie w perspektywie procesu.

Efektem stażu jest również publikacja naukowa pt. "Autonomous Mobile Robotics in Automotive Remanufacturing: A Case Study for Intra-Logistics Support" oraz wykład dla studentów pt. "Zastosowanie Maszynowego Uczenia w i Business Intelligence w Optymalizacji Procesów Regeneracji".

cgm-logo-large-376.webpW ramach staż dr inż. Róża Dzierżak pracowała nad integracją obecnie stosowanego w pracowniach tomografii komputerowej oprogramowania z dodatkowym modułem analizującym tekturę obrazu określonej tkanki. Dodatkowo, prowadzono prace nad algorytmem przetwarzania plików DICOM- zautomatyzowanie procesu analizy kolejnych sekwencji obrazów.

Stażystka zorganizowała również dedykowany wykład dla studentów PL dotyczący tematyki stażu.

© 2024 Politechnika Lubelska | Realizacja: OPTeam S.A.

Na naszej stronie wykorzystujemy ciasteczka (cookies), które poprawiają jej działanie. Jeżeli nie zgadzasz się na zapisywanie plików cookies na swoim dysku zmień ustawienia przeglądarki. Jeżeli nie blokujesz cookies, oznacza to,że zgadzasz się na ich używanie i zapisywanie w pamięci Twojego urządzenia. Dowiedz się więcej

Zapisano